Födelsedag och personlig konst

Om konst kan vara personlig så har jag sådan på väggen. Jag fick en tavla i födelsedagspresent i helgen och är jätteglad för den. Den är jag, kort och gott. Den är målad av Jolbi och är publicerad på hennes blogg här.

Så här ser vårt vardagsrum ut nu:

mask och svarta pärlor

Om man hade kunnat se vilken bok det är som ligger på soffbordet så hade man sett att det är en Scott Kelby-fotobok. Den fick jag av H. Av honom fick jag även en terabytes lagringsutrymme, som jag skrev om här, samt en acre regnskog. Inga dåliga presenter, eller hur? Jag har även fått en annan fotobok, en digital fotoram, regnställ, brunch, bär som fyller frysen, och massa annat, inte minst en mängd grattishälsningar på facebook. Stort tack allihop!

Idag fick jag dessutom en cykelhjälm av en kollega. Den är illröd och H påpekade snällt att jag ser ”äldre” ut i den. Vuxenpoäng alltså. Känns skitskumt att ha hjälm igen. Senast var i 6:an när jag till slut vägrade. Då var det töntigt. Nu känns det visserligen ovant, men väldigt säkert. Särskilt för mig som alltid ska cykla så fort det någonsin går.

Oj, nu är jag verkligen 29 år på riktigt. Dags att åldras med värdighet! 😉

4 tankar på “Födelsedag och personlig konst

Lämna en kommentar