I terapeutiskt syfte…

som min vän Henrik uttryckte det. Och varför inte? Jag som alla andra kan nog behöva terapi då och då. Terapi på detta sätt är en aningens mer publikt än det traditionella sättet som är (ibland) horisontellt på en soffa. Hursomhelst kommer jag är att publicera bagateller och väsentligheter ur mitt lilla liv, till alla nytta och glädje, lagom pretentiöst uttryckt.

För att börja så opretto som nog är möjligt, kan jag meddela att jag idag har gått 7518 steg, vilket utgör 4,73 km, 1 timme och 3 minuter, samt 227 kalorier. Under denna sköna promenad runt runt runt Stadsparken lyssnade jag på Livets skafferi av Alexander McCall Smith. Efterföljaren till Damernas Detektivbyrå är så mysig en mysig bok kan vara och jag kommer på mig själv med att småle lite fånigt åt Mma Ramotswes listiga tilltag och Mr J.L.B. Matekonis naiva charm. Och, naturligtvis, kunde jag inte låta bli att tillaga lite rooiboste när jag kom hem.

2 thoughts on “I terapeutiskt syfte…

  1. Låter som en alldeles förträffligt trevlig dag :o) höstprommenad, rooibooste och ljudbok kan ju inte bli fel… Väldigt opretto, kunde ju varit kafka på tyska eller så :o)

  2. Fiiiint! =) Och för att svara på ditt facebook mail, som jag inte kommer hinna svara på mer än så här idag (jag börjar en fotokurs idag! jihoo!) så skulle jag kört med wordpress, vilket du ju också gjorde. Nice! =)

Kommentera

