Prokrastinera mera

Läste igenom mitt mycket morgonpigga inlägg och insåg hur morbid jag tydligen är. Lyckligtvis blir det ingen fjärde bok av Stieg Larsson, skrev jag. Naturligtvis är jag inte glad över det! Får skylla på att det var tidigt på morgonen och jag var förvirrad. Jag skulle verkligen vilja att han levde så att han kunde gifta sig med sin flickvän och alla slapp bekymra sig över det berömda arvet. Dessutom önskar jag, återigen helt egoistiskt, att Stieg Larsson levde så han kunde skriva böcker till mig o alla andra i alla evighet.

Nu är det lunch för resten av världen (typ) och för min del är det dags att beta av några punkter på min att-göra-lista. Jag erkänner att jag har för vana (ovana) att prokrasterinera. Boka tid hos tandläkare och vanlig läkare är alltså saker jag gärna tar imorgon. Boka tid hos tandläkaren kunde jag visserligen pricka av igår och boka tid hos läkaren har jag än så länge gjort ett försök på. Jag ringde, de bad mig lägga på luren. Livshotande? nej. Simpel tidsbokning? okej, jag ringer sen. För mycket att göra, stackarna. Tack o lov att man inte jobbar inom vården. Där finns ingen plats för prokrastinatörer.

Läste på Wikipedia att de som prokrastinerar kan drabbas av stress och depression. Dessutom kan man få utstå ”andras spott och spe för att man inte tar sitt ansvar”. Detta är ännu ingenting som hänt mig, men jag får kanske se upp. Stressad är jag inte – kan nog inte bli mer avslappnad än så här. Deprimerad är jag knappast, bara lite ont i halsen, men det har nog något annat. Spott o spe har jag inte sett röken av. Men om någon känner för att anta utmaningen, be my guest! En lätt spott-o-spe-situation kan nog vara nyttig, lovar att uppdatera er om detta isf.

Nåja, punkter som ska hanteras nu är bibblan (betala förseningsavgift, ajaj), bokhandel (byta gammal Svenska skrivregler mot ny), gå en liten promenad i stadsparken (miss you Mma Ramotswe!) samt handla. Wish me luck!

One thought on “Prokrastinera mera

Kommentera

