Malmö vs Lund

En trevlig kväll med kusiner + bror + respektive + burgundisk gryta. Vinet, cosmopolitan och chipsen var också trevliga. Kladdkakan blev god men lite ”svampig” trots utlovad kladdighet. Jag höll på att vinna i Rappakalja, men spelet blev kapat och slutresultatet blev annat än planerat (som planen var från min sida i alla fall). Katterna spelade prisade biroller, förutom Norris som landade i grytbitarna. Så går det när man har ouppfostrade katter…

Och till slut den ständiga frågeställningen: fortsätta kvällen i Malmö? Klart att Malmö är det enda alternativet om man vill gå ut. Lund har inga ställen värt namnet om man inte är student/studentikos (är student, bland annat, men knappast studentikos längre – och då menar jag inte bara i definitionen spexig). Och ikväll om någon kväll kommer det att vara fett ös i Malmö, regnbågsfest som det är.  Men jag är trött nuförtiden kl 12. Klagar på kollektivtrafiken och linserna och köer till allt möjligt. Säkert tar de dyrt inträde också. Och så måste jag ta med ombyte och sova över hos brossan. Kanske håller på att bli närmre äldre än yngre? Jo, det verkar så. 28 år är närmre äldre än yngre. Fast jag är yngre än många. Mer ovuxen än de flesta i min ålder. Mindre åldersförutsägbar inbillar jag mig.

Börjar komma till slutet på Luftslottet som sprängdes nu. SPÄNNANDE. En annan spännande sak är hur det ska gå för Frida. Har säkert inte lika många fjärilar som hon har, men jodå, här flaxas det också! Som jag kommer att skryta om det skulle gå som jag tycker att det borde! 😉

För att återgå till Malmö vs Lund-frågan: Att bo i Malmö skulle vara som att förflyttas till barndomen när alla ens kompisar bodde på samma gata. ALLA (förutom ett fåtal, även om det är folk som enligt mig är helt klart VIP) bor i/flyttar till Malmö. Det ses som ett steg framåt i utvecklingen. För mig skulle det vara ett steg bakåt. Bott där, funnits där, tröttnade. (Detta var under en ganska labil fas i livet bör tilläggas.) Fast det hade varit kul att förflyttas till barndomen ett tag. Gå till bästisen några hus bort o fråga om hon vill leka. Så kanske någon föreslår dunkgömme och helt plötsligt är 20 ungar ute o gömmer sig o klättrar i träden. Skulle vara kul o köra dunkgömme i Folkets park någon gång. Vad sägs? 🙂

4 thoughts on “Malmö vs Lund

  1. Hej Stina!

    vad gullig du är. Jorå, här är det också en hel del fjärilar i rörelse.

    Jag vet precis hur det menar med att man börjar bli äldre snarare än yngre. Jag är alltid för trött för att gå ut och om jag väl kommer iväg så börjar jag genast oroa mig för hur jag ska komma hem igen.

    Vi får träffas och coctaila någon gång, kanske kan vi bjuda in de som vill från bokgänget på en coctail-hopping mellan våra lägenheter?

    Kram F

  2. Cocktail-hopping låter jättebra! (coctail ser lite mer suspekt ut… 😉 ) Det tycker jag vi bokar in. Lundafester rules!

Kommentera

