Att kopiera eller inte kopiera

Idag var vi och hämtade min nya skrivare på posten som jag beställde på nätet igår. Det går så snabbt o jag blir lika paff varje gång! Den är fin som tusan och har fått ett eget litet bord här i kontorshörnan.

Gött att äntligen kunna skriva ut när som helst! Egentligen ville jag ha en multifunktionell skrivare, med scanner, kopiator, gärna fax också. Men så insåg jag att det bara var kontorsnörden i mig som hade dessa cravings – påhittade behov som har sin grund i barndomens önskedrömmar. När vi omkring 1992 köpte första datorn och skrivaren var jag överlycklig. Allra allra mest för skrivaren som jag valde att betrakta som en kopiator. En kopiator var av någon anledning det bästa som fanns. Mamma försökte tålmodigt förklara att skrivaren inte var en kopiator eftersom man först måste skriva in allt i datorn innan man kunde få ut det på papper. Jag tittade oförstående på henne: so what? Och så satte jag mig o skrev in allt på datorn som jag ville kunna ”kopiera”. Jag lovar, ska inte göra samma sak igen. Det finns väl kopiator på bibblan? *I love bibblan*

3 thoughts on “Att kopiera eller inte kopiera

  1. Hej Stajna!

    Usch vilket väder, nu är det verkligen höst!

    Jättefin skrivare, vår står undangömd i en garderob men jag hade precis som du velat ha ett glassigt kontor med mängder av härliga apparater. Fast kopiering får jag nog av på jobbet ;-).

    Vi får försöka hitta ett bra datum för lite COCKTAIL-HOPPING.

    Kram Frida

  2. Den är fin, men ska försöka tweaka den. Borde kunna optimera dess dpi. Som nörd dedikerar man givetvis timmar åt finjusteringar som egentligen inte har någon praktisk betydelse. Det är inte tillräckligt att kunna läsa texten utan problem. Ett typsnitt måste dessutom skrivas ut med micrometerprecision och vara vacker även med förstoringsglas! 😉

Kommentera

