Ed Wood – worst director ever

Såg precis om en av mina favoritfilmer Ed Wood, och … tja vad ska man säga om filmen som handlar om en numera kultregissör/-producent/-skådespelare/-transvestit mer än: grym! Hollywoodnostalgi när den är som bäst. Relationen mellan Bela Lugosi och Ed Wood är något av det finaste man kan se på film. En gammal morfinmissbrukare och en obotlig optimist. Fast Eds koreografi, brinnande ufon framför Hollywoodskylten till exempel, är finfin den med såklart.

Me like.

(http://www.imdb.com/title/tt0109707/)

2 thoughts on “Ed Wood – worst director ever

  1. Hej Stina!

    Håller med dig, Ed Wood är grymt bra.

    Vad gör du nu för tiden egentligen? (förstod från ett inlägg att ditt vikariat har gått ut).

    Kram! F

  2. tja, jag försöker avsluta min utbildning genom att skriva färdigt examensarbetet. och jag jobbar lite också, korrekturläser o redigerar texter för en översättningsbyrå i London. hoppas på att få något översättningsuppdrag också snart. i övrigt ägnar jag mig åt mina många intressen: släktforskning, lek med katt, läsa böcker, se på filmer/serier, träffa kompisar/släkt, promenera, etc. och så ska jag snart sätta igång några lite större projekt som jag kommer att återkomma till. lite sånt håller jag på med dessa dagar.

    kram!

Kommentera

