Bloggstatistik och PK

Inte helt oväntat, med tanke på min listmani, är jag en riktig bloggstatistiknörd. Kan inte låta bli att kolla flera gånger om dagen hur många besökare jag har på boggen … Kan bli lite för mycket koll ibland. Men idag är dock en stor dag för bloggstatistik! Jag har gått över 1000-gränsen! Senast jag kollade (för typ en minut sedan) hade jag totalt 1007 besökare. Det tycker jag är värt att fira. Fast med tanke på min budget så blir det nog uppspicad nudelsoppa för hela slanten.

Imorgon ska jag och min pk-diskussionspolare gnuden gå och lyssna på ett föredrag med Dan Egonsson som har titeln ”Vad en bildad person inte bör veta – om bildning, politisk korrekthet och människoraser”. Känns lite lagom kontroversiellt. Om någon vill hänga på så är det på Palaestra kl 19:30 imorgon tisdag. Lund såklart! (Hatar själv när folk, särskilt i huvudstaden, bara skriver ut adressen till olika evenemang, men låter bli att skriva ut vilken stad det faktiskt äger rum i. Så egocentrerat! ”Men såklart, det är ju här allt händer! Var annars?”) Känns som att PK diskuteras överallt och alltid nuförtiden. Är väl det gamla klassiska att när man själv fått nys om något så är det först då man upptäcker att alla andra fått nys om samma sak för längesen.

Kom precis hem från promenad med David Sedaris, When you are Engulfed in Flames. Underbart rolig författare, rekommenderas till alla! 6926 steg, 4,36 km, 209 cal, 55 min.

2 thoughts on “Bloggstatistik och PK

  1. Hej Kristina!
    Jag fotograferar ganska mycket ja… Blir helt knäckt om jag glömt kameran någon gång, så jag har med den i princip alltid. Vill så gärna ha en digital systemkamera, men min minililla digitalkamera Canon Ixus är toppen också.
    Men det är just det, man MÅSTE ta massor av bilder. Det är ju så proffsfotograferna gör – av hundra bilder blir en handfull perfekta (tror jag…!).
    Kram!

Kommentera

