Valvaka med belöning

Orkade inte längre än till halv fyra på natten, men redan vid den tiden var det några som vågade säga att Obama skulle vinna. Därför vågade jag gå och lägga mig. Men när jag väl kom upp idag vågade jag knappt ta reda på hur det faktiskt gick. Men tänk, nu kan vi dra en lättnadens suck. Obama rules!!!

Tänk om McCain hade vunnit. Det hade säkert inte varit någon större faktisk skillnad till en början, men mitt och mångas förtroende för landet hade sjunkit i botten. Om McCain hade vunnit skulle det ha berott på Bradley-effekten, vilket hade varit förödande. Att i valbåset i sista sekund välja bort Obama för att han är svart (eller afroamerikan eller kenyan-amerikan eller ‘biracial’ eller vad man nu väljer att kalla honom) skulle leda till en stor nationell skam. Tack och lov slipper amerikanerna det.

barack_obama

Ska bli mycket intressant att se nu om han lever upp till förväntningarna.

Är det någon mer än jag som tycker att Palin är den kvinnliga motsvarigheten till Bush Jr.? Bonnig, överdrivet jovialisk, överdrivet kristen, abortmotståndare, vet inte mer om världens geografi än så långt näsan räcker/så långt man kan se över Bering sund?

Ska skapa en ny poll, se överst! Handlar om pk-begrepp för världens olika raser (japp, nu har jag varit på föredrag om människoraser, så jag vågar skriva ordet utan pk-citationstecken…!). Behöver hjälp för mitt ex-jobb, så jag vore jätteglad om alla röstade!!!

4 thoughts on “Valvaka med belöning

  1. intressant… Obama är ju lika mycket vit som svart om jag förstått det rätt… varför säger man inte halvvit? Man kallar honom svart…

    Han har dessutom växt upp med sin vita mamma och sen sina vita morföräldrar…

  2. One drop of blood… och resten är historia. Ska bli intressant att se om det blir någon skillnad på denna strikta kategorisering i och med Obama-era!

Kommentera

