Jag letade efter regnbågen…

och där var den! Min isolering har redan gett frukt.

regnbage

Visst är det fantastiskt vad som utspelar sig ovanför oss? Jag tackar min lyckliga stjärna att vi bor ovanför alla Lunds hustak (bortsett från Domkyrkan) och har oinskränkt insyn och ibland insikt i himlens förehavanden. Ibland känns det som att något högst privat utspelar sig mitt framför våra okunniga ögon – ett maktspel mellan solen molnen vinden drakarna trollsländorna. Vi förstår inte men erbjuds nådigt möjligheten att förstå. Men vem säger vad som är rätt? Ingen. Kan. Bara jag.

grand-hotell regnbage-2 domkyrkan-1

solnedgang-1 solnedgang-2 solnedgang-3

One thought on “Jag letade efter regnbågen…

Kommentera

