In English?

Hmmm… ska jag orka göra en In English-blogg? Funderar på olika alternativ. 1. Att skriva vissa inlägg på engelska. 2. Att ha en sida (en länk längst upp) som heter In English och är på engelska – här översätter jag vissa inlägg och skriver vissa inlägg enbart på engelska. 3. Att göra ytterligare en blogg som bara är på engelska. 4. Att helt och hållet börja skriva bloggen på engelska.

Alternativ 2 och 3 är mest tidskrävande och tid är något jag inte har ett överflöd av tyvärr. Hade jag haft det skulle jag gärna översatt allt i bloggen och haft en egen blogg till detta (stinabloom – the little life).

Alternativ 1 låter schizofrent och jag skulle bara ogilla inkonsekvensen. Konsekvens rules.

Alternativ 4 känns inte alls aktuellt. Svenska är mitt språk och jag älskar att utnyttja det till fullo. Det var ju därför jag började blogga in the first place (hihi).

Som slutsats kommer jag fortsätta fundera på alternativ 2, vilket känns bäst spontant. To be continued…

p.s. visst märks det att jag föredrar svenska språket hela tiden? 😉

7 thoughts on “In English?

  1. Jag har kommit till den slutsatsen att någon gång i framtiden kommer det att finnas en In English version här på bloggen. Detta kommer troligtvis att ske så fort jag anser mig vara färdig med pollen (får inte plats annars).

Kommentera

