”Och nu blir det boklek”

Satt och läste lite olika bloggar som jag lagt på min bloggkoll, eller helt plötsligt heter det blogglovin’, av olika anledningar. Många handlar om böcker, och Avantgardet likaså. Kommer inte ens ihåg hur jag stötte på denna blogg, men jag gillar den! Jag tycker om att läsa om bokläsning på ett otvunget sätt. Kan bli lite överväldigad av bokhororna och känner mig alltid lite obildad (något jag hatar). Anyways, hittade ”Och nu blir det boklek” på Avantgardet och blev glad.

Så här gör man: (Gör det ni med!)

1. Ryck närmaste bok i din omgivning.
2. Slå upp sidan 56.
3. Leta upp den sjunde meningen på den sidan.
4. Posta meningen i din blogg tillsammans med dessa instruktioner.
5. Lägg gärna till bokens titel och författare.

Tyvärr hade jag inget roligare än Engelskan i svensk dagspress av Judith-Ann Chrystal, skriven 1988 och var damen ifrågas doktorsavhandling. Den luktar vore den skriven snarare 1968.

Meningen följer sålunda:

”Sådana icke-etablerade engelska lån som i de aktuella kontexterna inte uppvisar någon som helst formell eller social integrering i svenskan definieras som ointegrerade lån.”

Tjo    ho.

Btw, blev ”pålurad” kakao- och nougatöverdragna mandlar + rooibos med mandelbitar idag. Ljuvliga ting. Detta efter att jag av kall blåst lockats in på Saluhallen efter ett misslyckat försök att titta på de 10 fotografernas verk. (Det var stängt! Ska dit imorgon igen…) H är o tränar och sen ska vi dricka te o äta mandlar.

4 thoughts on “”Och nu blir det boklek”

  1. Oh, vad kul att du ville bli med!
    Och vad roligt att du gillar det du läser hos mig: Tackar!

    Kul att hitta ännu en bokblogg också för den delen.
    För övrigt kan jag tillägga att sådana där mandlar är nå’t groteskt gott. Gärna om de även är rullade i kanel.. 😀

  2. ang. mandlarna: den mycket trevliga och kunniga tjejen i kassan försökte släta över det fashionabla priset på 55 kr med att det ju faktiskt tar längre tid att äta mandlar än vanligt godis. och så är det nyttigare också. nyttigt ja, men långsamt? nja….

  3. Hahaha

    Ja, det beror väl på hur långsamt man äter godis i allmänhet?
    Amy Sedaris är rolig, oh yeah, på ett lätt becksvart vis, precis som David.

Kommentera

