Inspiration!

Det får man av att strosa runt på Lunds konsthall nu ett tag framöver. En fantastisk utställning som alla som har vägarna förbi måste besöka! Det finns inga ursäkter. Visst, gillar man inte gillar fina foton så … men då måste det ju vara något annat som är fel. Hehe.

snodroppar1

Den här bilden ingick såklart inte i utställningen för den har jag tagit själv. Försökte hitta en bild av Georg Oddner på Wikimedia Commons (där man FÅR ta bilder utan att fråga o utan att betala), men icke. Fanns nästan bara vad jag kunde se franska/belgiska fotografer. Så det fick bli egen konst istället.

Förr kunde jag känna mig lite nedstämd av att se duktiga fotografers verk eftersom jag kände att så bra kommer jag aldrig att bli. Tråkig attityd. Så nu har jag bytt attityd. Nu känner jag mig enbart inspirerad. Det där skulle jag också kunna skapa om jag befinner mig på rätt plats vid rätt tidpunkt. Och har en bättre kamera än jag har nu. Framtiden alltså. Som gäller. Jag förbereder mig. Och sparar pengar.

Kommentera

