Lev billigt.

Idag blir det ingen utläggning. Vill bara tipsa om en sida på nätet: Lev billigt. Passar perfekt för mig just nu. Ska lusläsa den sen när jag tar nästa paus. Ett av tipsen var att det är billigare att bo på landet. Fast kan det vara billigare än min nuvarande hyra på 2342 kr, och dessutom mitt i stan? (Delar med min sambo såklart så hela lägenhetshyran är dubbelt så dyr, FYI.)

Hittade nedan smultron i min maj-mapp från 2007. Tidigt och litet och jag låg på marken.

smultron

Men det här med att leva billigt. Ärligt talat tror jag att detta är den svåraste utmaningen många människor står inför. Hur leva bekvämt men ändå billigt? Hur leva lyckligt utan materialism? Ojoj, jag känner att jag håller på att bli expert på området. När man inte har det så fett så väljer man utan svårigheter bort mycket som är onödigtoch/eller går att komma över gratis eller billigare. Köper inga kläder, inga böcker osv. Det enda jag än så länge inte dragit ner på är mat. Om man vill göra god mat så vill man gärna kunna köpa de bästa råvarorna. Lax, tryffelolja och finkaffe är sånt man måste ha hemma. (Väl?)Den viktigaste frågan är dock: Hur ska jag kunna leva utan parmesanost? Som tur är kan svaret bli positivt. Jo, det finns både Prima Donna och Gran Padano som är billigare och fortfarande goda. För tillfället har jag en älgstek i ugnen som jag fått helt gratis av min duktiga personliga jägare (morbror Jan). Billigt och godast i världen.

Längtar tills vi bor på landet och har trädgårdsland. Som jag ska odla gröna fingrar!

kalv

Med tanke på hur ogröna fingrarna är just nu får jag kanske slåss om det gröna med ovan kalv.

3 thoughts on “Lev billigt.

  1. tack Tim på Gurka! det var roligt att höra. jodå, jag tog bilden själv. och åt upp smultronet själv också. gäller att vara snabb ibland innan någon annan får nys om sötsakerna!
    roligt även med nya läsare, hoppas du får trevligt. jag läste om ditt ägg – inte dåligt! fast det såg inte särskilt gott ut om jag ska vara ärlig. gillar nog stekytan trots allt.

Kommentera

