Fredagsglamour

Haha! Lurad! Så här såg min fredagsglamour ut:

glamour

Farinsocker på crème brûlée som det tydligen ska stavas står och bubblar och smälter i ugnsgrillen. Tyvärr blev den lite bränd och lite lös i konsistensen. Får nog öva lite mer. Men den blev attans god ändå!

Känner att jag inte har så mycket inspiration till att skriva på bloggen just nu. Kanske har jag tömt allt på uppsatsen, eller så läser jag för många andra bloggar. Tänker och jämför och sätter upp osynliga regler för mig själv. Saknar att ha folk omkring mig också, är bara hemma hela tiden, pratar med katterna och blir mer o mer ofilosofisk för varje dag. Det hör till att jag drar mig för att lämna lägenheten, vill men vill inte. Vill träffa folk, vill inte träffa folk samtidigt. Folkskygg och sällskapssjuk går inte ihop. Förr träffade man folk på ett enklare sätt, nu måste man planera och skriva i almanackan och pussla. Förr ringde man en kompis när man skulle gå på stan. Nu går man själv om man över hudvud taget lyckats tvinga sig ur mysbyxorna. Äh, jag ska inte skriva ”man”, har märkt att det är så distanserat och oansvarigt att inte skriva ”jag” när det är det jag menar. Jag använder bara ”man” när det handlar om saker som jag tycker är lite jobbiga. Vill inte riktigt ha dem i min kontext. Guuud, jag måste nog ha ett jobb-att-gå-till ändå! Hemska tanke…

P.s. skulle vara väldigt glad att få lite fler kommentarer! Jag kanske inte skriver så kommentarvänligt, så jag tänkte fixa en ny poll som ni kan svara på. Kanske är enklare så. Tyvärr ser jag inte exakt hur många besökare jag har, utan bara sidvisningar, men eftersom de alltid är runt 20 stycken eller mer så är det väl ganska många om hittar hit ändå. Jag som älskar exakta siffror plågas som ni säkert förstår av detta! Så det blir en poll snart!

5 thoughts on “Fredagsglamour

  1. Kommentar på beställning!
    Jag visste inte att man gjorde Creme Brulee i ugnen, jag trodde man köra med någon sorts värmepistol för att bränna ytan.
    /nisse

  2. kommentarvänligt o kommentarvänligt, vad ska man kommentera? :oP

    du kan ju börja me att komma ut på msn o underhålla mej iaf :o)

  3. Jag har faktiskt tänkt på det där med bloggar och kommentarer. Jag tror att man har större chans att få både läsare och kommentarer om man skriver om något som på ett eller annat sätt relaterar till flärd. Titta bara på de mest populära bloggarna! Ser man i stort är det modebloggarna som ligger i topp, utan tvekan. Och tittar man på tex fotobloggar är det sällan naturfotografer som är populärast (inte vad jag sett iaf, men jag kanske har fel?), utan de som tar flärdiga porträttbilder, ofta med modeinslag. Kanske är det så att folk söker efter lite flykt från den gråa vardagen, vill drömma sig bort bland det vackra och det svåråtkomliga? Det är ju absolut inget fel i detta, men det leder till att bloggar som inte är så inriktade på flärd nog helt enkelt bara får leva med att bli lite mindre lästa och kommenterade, kanske? Jag har sett många bloggar av din och min typ, och ingen är sådär vansinnigt kommenterad.
    Hmm.. känns som jag svamlar nu. Jag ville bara säga att du inte ska ta det personligt att du inte har den mest livligt kommenterade bloggen. Fast det skrev du nog i ett senare inlägg också. Jaja. bla bla bla bla bla. =) Jag är måndagsuttråkad och snackig…=) kram!

Kommentera

