Bodil och kampen mot energitjuvarna

Jag kan inte nog betona vilken glädje jag känner över att i princip varje dag få ta del av Bodil Malmstens helt och hållet magnifika blogg. Det är som att få portionerad visdom och insikt garnerat med existentiellt relevanta följdfrågor som får mig att trycka ”spara” både mentalt och praktiskt i blogglovin. (En underbar funktion där man kan spara sina favoritinlägg.)

Här är mina sparade Bodil-inlägg:

Barn
Nackdelen med litteraturen
Trött

Läs! De är korta men tankvärda! Jag vet att det låter klyschigt, men Bodil har förändrat min världsbild. Fast det var 2003, längesen nu.

Just nu har jag en ovanligt otålig kisse här som jamar och jamar: ”vill leka!”. Det är ärligt talat ganska påfrestande. Nu är det inte så att jag ignorerar henne. Jag har redan lekt med henne flera gånger idag. Det är inte det. Men man kan ju inte leka hela tiden. Så är det faktiskt. Igår tröttnade hon till slut och la sig snett framför mig på bordet.

tesla-och-pearls

Nu har hon slagit sig ner på stolen mittemot. Men jag lovar, rör jag mig en tum så springer hon upp och tror jag ska leka. Så nu ska jag sitta still ett tag.

Idag ska jag göra bearnaisesås! Så här står det i min kokbok:

Man bör inte vara helt  nybörjare i matlagning, välj då hellre ett halvfabrikat.

Tack för peppningen rutiga kokboken! *gulp*

Kommentera

