Heligt och hedniskt i kyrkan idag!

En julgran i kyrkan, hur hedniskt är inte det? Men men, även kyrkan anpassar sig efter den moderna samtiden och lyckas nå ut till den vanliga människan som älskar granar. Eller hur var det nu?

I vilket fall som helst. Idag är det (eller var det faktiskt, klockan är sent!) som bekant Luciadagen och för första gången går jag och tittar på ett luciatåg istället för att gå och sjunger i ett luciatåg. Tror jag iaf, minnet sviker redan innan 29 fyllda. Kände att jag behövde julstämning akut. Och det var så himla fint och julstämnigt så att jag rös!

lucia-1

lucia-2

lucia-3

Det var någonstans i början av denna bildsvit som jag insåg min kameras begränsningar. Längtar efter ”min” ”nya” kamera NU!

I övrigt har jag  varit på en mycket trevlig fest ikväll. Kusin C fyllde ärevördiga 25 och jag gav henne rolling-stones-tungan-underlägg (vilket heter coasters på engelska!) som de sålde på bibblan. Kom rullande hem på min nya fina cykel för ett litet tag sedan. Planer om hus på landet, yoga, galleri och växthus yppades och hanterades. Vilket ledde till rejält pirr i magen av den typen man bara får av riktigt spännande idéer.

Äh, vi fotade järnet på festen så jag lägger upp några bilder som min vän A tog på mig med min kamera. Först med vattenpipa, sedan med farmorspärlorna.

vattenpipa

pearls

P.s. igen. Har insett att min blogg inte är den typen som bygger på sina kommentarer så som många andra bloggar gör. Måste nog sluta läsa så många bloggar tror jag bestämt. Verkar inte nyttigt. Nu är jag i vilket fall som helst mycket gladare än jag var tidigare idag. Men tack, Nisse, du ”anonyme” och Tim för era kommentarer! Hädanefter kan ni dock läsa mina inlägg helt och hållet kravlöst.

2 thoughts on “Heligt och hedniskt i kyrkan idag!

  1. Jag tittar in här nästan varje dag juhu. Och jag är så dålig på att kommentera dom bloggar jag läser. Ska försöka bättra mig. Promise! 😉

  2. Hej!

    Vad fint luciatåget såg ut. Jag hade tänkt ta mig dit men som vanligt blev det inte av. Var ute och jul-/mathandlade istället.

    Kram Frida

Kommentera

