Jag är en komplett människa

Innan idag var jag en halv människa som halkade runt här på jorden i något slags oproduktivt limbo. Som om detta inte var illa nog, så var jag dessutom helt omedveten om min status och gick trallande omkring, helt tillfreds med min situation.

Nu. Däremot. Nu är jag hel. Denna är numera mig, eller jag menar min:

canon-eos-30d

Objektivet tillhör min analoga systemkamera, men det får duga ett tag framöver.

Jag kunde inte låta bli att ta några bilder, utan att ens ha tittat på manualen och knappt gjort några inställningar. Men en bild blev ganska okej i alla fall. Här är isbanan och julgranen på Stortorget i Malmö:

isbanan-stortorget

Och så såg jag Timbuktu på Gustaf Adolfs torg, inuti lådan där de svälter och sänder radio för att dra in pengar till flyktingar. Han blev tyvärr lite suddig, men det är inte hans fel, stackarn. Det är inte han som svälter. This one’s for you Linda! 😉

timbuktu

Nu ska jag ÄNTLIGEN sätta mig med manualen och lära mig allt som finns att veta om min nya leksak. Lycka!!

En sak till: jag har blivit utmanad av Kristina, och eftersom det är en ”payback-utmaning” så nöjer jag mig med att länka till mina gamla svar. =)

3 thoughts on “Jag är en komplett människa

Kommentera

