Fredag innan jul

Idag har jag sökt två jobb. Samt gjort två jobb. Av helt skilda karaktärer.

Det är inte helt lätt att skriva personliga brev. Det jag undrar är om det är fånigt att använda uttryck som ”jobbet passar mig som handen i handsken” och ”jag är gärna spindeln i nätet” alt ”bakom kulisserna och får allt att fungera”. Att skriva personliga brev utan att bli fånig är nog en omöjlighet. När sitter man annars och ohämmat hyllar sig själv och skryter om hur noggrann och ansvarsfull man är? Hur van är man vid det egentligen? Finns det någon som kan skriva en ofånig jobbansökan?

Undrar om vi i Sverige generellt skriver sämre jobbansökningar än i andra länder, jante-lagen som vi har och allt? Man ska inte tro att man är något. Men det måste man nog annars får man inga jobb. Eller i alla fall tillfälligtvis men övertygande låtsas att man är något.Och nu är jag definitivt en ”flexibel” administratör ”med engagemang”!

I övrigt måste jag meddela att bloggandet kommer att lysa på sparlåga ett tag framöver. Måste hitta fokus till uppsatsen. Några bilder hoppas jag dock att jag kommer att kunna lägga upp. För min nya följeslagare ska användas flitigt framöver. Lycka!

dalahast

Dalahäst hos Kusin A

3 thoughts on “Fredag innan jul

  1. Tjipp och hej!
    Jag tycker du ska skriva CV efter olika teman. Nu i jultid kanske ett jultid. ”Jag skulle vara som glittret i granen för er organisation. Som tomten och hans klappar skulle jag ge mycket av mig själv.”
    Eller kanske biltema: ”Jag är precis klar med mitt pit-stop i studiernas värld. Nu är det dags för mig att byta däck och tävla på nya banor. Jag tror jag är den nya olja som behövs för att organisationens motor ska spinnan som en nytrimmad moppe.”
    🙂
    Jag tycker inte du ska dra ner så mycket, det är roligt att läsa din blogg.
    Ropa till om du vill ha min CV och personliga brev som inspiration.
    /nisse

Kommentera

