Dan före dan före dopparedan

Nu har jag o katterna förflyttat oss norrut, till Båstad, där vi ska fira jul med mormor och morfar, morbror och morbrors flickvän tillika sambo och trolovade! Dessa släktskap är alltså ur katternas synvinkel, för att förtydliga det hela lite grann… =)

I helgen har jag blivit introducerad till både vidvinkelobjektiv och blixt av kusin D som bor i huvudstaden och jobbar bland annat som fotograf inför lägenhetsförsäljningar. I det sammanhanget passar vidvinkel bra. Men det är lika bra att nörda in sig totalt så en sån vill jag också ha.

Nedan bilder är dock tagna med min kamera rent.

adventsfika

Den här bilden är tagen precis när jag kommit hem till min vän M som bjudit på adventsfika, och eftersom det var kallt ute och varmt inne blev det imma på linsen. Därav den lite drömska känslan på bilden. Och ja, det var lika gott som det ser ut…

ängel

Även detta är hemma hos M. Finare fönster får man leta efter.

25 watt

I lördags var jag på 25-årskalas. Fyndigt alternativ till 25 små ljus på tårtan!

3 thoughts on “Dan före dan före dopparedan

Kommentera

