Konstig dag

Konstigt blir det när man befinner sig på annan ort, ensam i ett hus och inget annat att göra än att lösa korsord, sudoko, krypto. Ta igen blogginlägg, båda egna och andras. Gått en promenad med ett döende kamerabatteri och utan reserven. Har pratat med katterna, snabbt med en kompis på telefon, sjungit med i musiken som jag håller på att gå igenom för att frigöra plats på datorn. Gamla schlagers, Mew och The Feeling. The Ark/Lasse Berghagen, Björn Skifs/Ruslana. Låtar jag knappt visste jag hade på datorn. Jag blir alltid lite orolig när jag tar bort en låt. Tänk om den är världens bästa låt efter x antal lyssningar? Men jag tar bort ändå. Testar ödet. Björn Skifs åkte dock utan betänketid.

Det märkligaste med en sådan här dag är förmågan jag får att mota bort stressen. Imorgon är det mycket.

Blir alltid så tankfull när jag läser Mia Skäringers blogg. Den talar verkligen till mig. Det är underbar läsning som gör ont. Här är ett bra inlägg om att jobba ideellt. Arg blir jag när jag läser kommentarerna av en viss person som hatar Mia. Om och om igen skriver denna person. Jag kan inte förstå det. Det är mycket jag inte förstår just nu. Allt är lite upp och ner.

2 thoughts on “Konstig dag

  1. Sv: Uh, vad hemskt! Hur länge höll det i sig? Här har symptomen börjat avta, så jag hoppas på att jag slipper spendera mer tid än nödvändigt på toaletten. Framåtlutad position med ackompanjerande hulkande är inte min grej riktigt.

  2. Hej Stina! Och gott nytt år! För dig som bokälskare tänkte jag komma med ett för det här inlägget helt orelaterat tips – http://www.bok.nu! Det är en site som ger bokrekommendationer, baserat på vad man satt för betyg på böcker man läst. Lite som filmtipset.se, fast snyggare (tycker jag). Jag har precis blivit medlem och tycker att siten verkar snygg och lättanvänd, och att den verkar vara ett trevligt ställe att få bokrekommendationer på. Rekommendationernas kvalitet ökar förhoppningsvis efterhand som man läser fler böcker, för så här inledningsvis trodde siten att jag skulle gillar Marian Keyes, vilket inte riktigt är fallet…. =)

Kommentera

