Rabbit Hole Day

Avantgardets blogg läser jag att den 27 januari blivit utnämnd till Rabbit Hole Day – Lewis Carrolls födelsedag. Bloggare uppmanas under den här dagen att låta fantasin flöda fritt, ungefär på detta sätt:

January 27th, 2005 should be the First Annual LiveJournal Rabbit Hole Day. When you post on that Thursday, instead of the normal daily life and work and news and politics, write about the strange new world you have found yourself in for the day, with its strange new life and work and news and politics. Are your pets talking back at you now? Has your child suddenly grown to full adulthood? Does everyone at work think you’re someone else now? Did Bush step down from the White House to become a pro-circuit tap-dancer? Did Zoroastrian missionaries show up on your doorstep with literature in 3-D? Have you been placed under house arrest by bizarre insectoid women wielding clubs made of lunchmeat?

Tyvärr har jag personligen problem med att låta fantasin flöda fritt, särskilt i hyllning till en eventuell pedofil (har hört hemska rykten om detta… snyft…), men jag ska definitivt göra ett försök. Misslyckas försöket så lämnar jag den 27 januari tom, i respekt för andra med fantasi.

Nu har jag lagt till en fin Bloglovin-ikon som man kan klicka på för att börja prenumerera på min blogg via Bloglovin, som förut hette Bloggkoll. Tycker att det gamla namnet är bättre, men jag antar att de inte verkar inom Sverige enbart. Globalization. Kolla lite längre ner!

Edit: Glömde skriva att jag fått Bloglovin-ikonen av fitdjaw. Här finns det även en instruktion om hur man lägger till ikonen på WP. Stort tack!

2 thoughts on “Rabbit Hole Day

  1. Jag vet hur bilderna blir, så de är inget problem med det. Det var mer om någon upplevt problem med att framkalla mellanformat eller om man ska välja vanlig 135-film istället. Sen om de pengar som plastkameran kostar verkligen är väl spenderade.

    Tack för det, fortsätt gärna följa bloggen.

Kommentera

