Spindelnätet fotokritiserat

Idag blev jag glad för mitt spindelnät blev uppmärksammades på fotokritik.blogg.se! Riktigt kul! Ni kan ju också gå in och kolla om ni vill, och ge gärna kritik ni med. (Blogg)luften är fri!

Här är två förslag på ny redigering. Vilken tycker ni mest om? Svartvitt eller färg? Beskära mer/mindre?

spindelnat-beskuren-bw

spindelnat-beskuren

Jag försökte beskära bort den vänstra kvisten men det blev inte bra. Spindelnätet hamnade för nära mitten tyckte jag. Provade även att beskära bort solljuset för att komma närmare motivet, men det blev inte bra heller. Och mina futila försök att härma solljuset misslyckades totalt. Photoshop är inte min starka sida (än).

Vore kul att höra vad ni tycker!

3 thoughts on “Spindelnätet fotokritiserat

  1. Jag håller faktiskt inte med fotokritikerna! Att ta bort de underbara färgerna tycker jag inte tillför något alls, och i just det här fallet tycker jag att det ger bilden något att det inte bara är spindelnätet som syns, utan att det är satt i en kontext. Som jag ser bilden är motivet en vacker bit skog, som dessutom har ett fint spindelnät. Tur att var och en får tycka som den vill när det kommer till konst! =)

Kommentera

