Var är min fantasi?

Precis som väntat lyckades jag inte fantisera ihop någon historia att publicera här på bloggen igår på Rabbit Hole Day. Dessutom lovade jag att hålla dagen tom om jag inte lyckades skriva något, men det var ju tisdag! Då är det ju tisdagstemat! (Om man inte vet vad man ska blogga om kan man göra tisdagstema, ordlösa onsdagar, torsdagsreflektion, fredagsfärger, utan-ord-måndagar/tisdagar, ettfotoitimmen, fototriss, veckotema och månadsbilder.)

Tillbaka till ämnet. Hur kommer det sig att jag inte ens kan fantisera ihop en liten ynka historia? Jag försökte faktiskt. Men det enda jag kunde komma på var något om att katterna helt plötsligt började prata på riktigt… men det kändes… gjort. Inte ens när jag var liten kunde jag hitta på historier. Hur fattigt känns inte det? Jag är seriöst orolig för detta. Är det någon som har ett tips på hur man börjar? Hur man skriver första meningen och sen fortsätter?

Det här året ska jag försöka blir RIKTIGT BRA på något. Är trött på att bara peta i miljoner saker. Vill bara sätta mig någonstans långt bort från allting och bara dyka ner i något. Inga krav, inga fordringar, inget hattande. Jag har bomull i huvudet som måste ut. Onda cirkeln is my middle name. Kommer jag ur den ska jag skriva en roman. Jag satsar en dansk femma på det. Nån som satsar emot?

4 thoughts on “Var är min fantasi?

  1. Här är mitt tips:

    Du är ju en seende människa, som ser ögonblicket och sätter det på bild. Utgå från en bild. Gå sedan baklänges ur bilden in i någon som ser den. Beskriv bilden sedd ur den människans ögon. Gå sedan vidare och beskriv människan och vad den står i.

    Därifrån kan vad som helst hända.

    Lycka till med romanen. 😉

  2. Hmm… jäklarns! Jag missade detta!
    Ska vi tävla? Vi skriver något helt upp åt väggarna och postar det och ser vem som flippat ut mest.
    Jag föreslår rymdvarelser i vår vardag som tema 😀
    /nisse

  3. Spindenätet i färg såg bäst ut, satsar emot att bomullen försvinner vid påskgrillningen i skogen
    hälsar marianne

Kommentera

