En bistrare verklighetspåminnelse

Jag svär i princip aldrig, men nu säger jag FY FAAAN.

Sydsvenskans webb-tv: Polisens film från Rosengårds”kravallerna”

Skäms på er!!!

Jag håller med Ulf Sempert, polischef i Malmö, som uttrycker sig om händelsen på detta mycket tydliga sätt:

Det är inte klokt. Det är för jävligt. Usch…. Usch… Jag skäms. Jag riktigt riktigt skäms. Det är bedrövligt. Hur eländigt de än har haft det, blivit bekastade av hundratals stenar och sånt, så den typen av människosyn, den… usch.

7 thoughts on “En bistrare verklighetspåminnelse

  1. Inte så konstigt att folk inte har lika stor respekt för polisen som man hade förr. De lever ju inte upp till den, vilket man jämt och ständigt får se bevis på. Tråkig utveckling.

  2. Det är en hård värld att leva i. Sverige har allt annat än lyckats med integrationen. För några veckor sedan skulle vi växla in lite resepengar vi hade kvar. Antonio gick till banken, men de vägrade växla pengarna åt honom (de sa att de av säkerhetsskäl inte tog emot 100-dollarssedlar). Senare under dagen gick jag dit och då var det inga problem att växla pengarna (bara ett av många exempel). Jag förstår om man som nysvensk känner ett enormt utanförskap. Det är verkligen helt sjuk och ingen tjänar på att samhället är så här.

  3. Håller med dig! Det är helt sjukt och tyvärr tror man ju inte att det bara är dessa få individer som är rasister inom poliskåren ”/

    Det är tungt att vara nästan ensam kille här ute i bloggvärlden, och framför allt som fotograf. Det är ju nästan bara tjejer . Så df, har jag även ett förslag, prenumerar du på min blogg på bloglovin, så prenumerar jag på din! Det skulle hjälpa mig otroligt mycket och skulle vara kul med din bedömning av bloggen! 😀
    Säg bara till när du börjar prenumerera på min så börjar jag självklart prenumerera på din!
    (Min blogg handlar om modefotografering med massvis av yngre människor och ”vanliga” människor som får agera modeller i en hel vecka! Jag har även massvis med andra bilder som uppdateras dagligen, så det är alltid fullt ös!!!)
    http://www.bloglovin.com/blogg/463434/photos-by-jnl

    //jnlmodels

Kommentera

