En påminnelse om verkligheten

Idag morse fick jag ett samtal som påminde mig om den verkliga världen utanför vår lilla lägenhet. Ett eventuellt jobberbjudande faktiskt. Nu är det långt ifrån säkert att jag i slutändan faktiskt får jobbet, men samtalet blev en knack på axeln: trots finanskris, trots vinternedstämdhet, trots trilskande uppsats, rullar livet på och där behövs du, precis som alla andra människor behövs. Det går inte att gömma sig längre, det finns ett behov av såna som mig.

Som sagt, det här jobbet kommer kanske inte att bli mitt, men jag fick ändå perspektiv på min situation. Precis vad jag behövde!

love

En (nästan) helt orelaterad bild tagen med min Sony Ericsson K850i.

Kommentera

