Trotsigt

Vet inte varför, men jag kan bli sådär barnsligt trotsig mot vidskepligheten. Jag är inte särskilt vidskeplig, tror inte på det och vill inte erkänna vidskepliga ”sanningar”. Därför måste jag trotsa, och säga ”jag blir aldrig sjuk” UTAN att i samband därmed peppra peppra + knacka bordet (eller mer vitsigt, knacka huvudet). Detta gjorde jag flera gånger förra veckan.

Naturligtvis blir jag därför sjuk. Vaknade i lördags morse av att jag inte kan andas. Illa bakis tänkte jag ända tills insikten slog mig: jag har blivit förkyld. Känner mig som Monica i Vänner vid såna här tillfällen. In denial.

Fortfarande har jag symptomen snuva hosta nys men det är inte så farligt så jag har jobbat idag. Fortfarande ingen e-mail etc, men jag har åtminstone fått låna en dator av en nybliven hemmavarande mamma.

Nedan arg tvättstugelapp sätter dock min täppthet i perspektiv. Det finns de som har det värre. Alltid.

arg-lapp

p.s. vad tycker ni om den nya bloggdesignen?

12 thoughts on “Trotsigt

  1. Om jag vore strumptjuv hade jag lämnat en strumpa av varje par.

    Siten är fortfarande stilren, och jag gillar det större kommentarsfältet. Fast varför en höstbild nu när det vårar?

  2. Jättefint! Jag gillar verkligen det nya och det stör mig inte alls att det är höstlöv på bilden.

    Skitkul lapp, btw! Jag äääälskaar arga lappar i tvättstugan! =)

  3. Va? Var? Var vårar det? Jag vill DIT!
    Så snart det börjar våra här i Lund (här borde det våra först enligt min åsikt) så blir det byte på headern.
    Har hört att det uppstår arga bråk om ludd i torktumlaren jämt och ständigt. Det förstår jag inte alls, eftersom det tar typ 5 sekunder att ta bort luddet. Gör det själv (GDS)!

Kommentera

