Drömtydning sökes ej

I natt drömde jag att vi på jobbet skulle dansa aerobics istället för att hålla möten på det gamla vanliga konventionella och fullständigt omoderna sättet. Den som hade något att säga var tvungen att vara aerobicsledare för en liten stund. Och bjuda på sig själv, som det så käckt heter. Jag blev förbannad och gick därifrån.

När jag vaknade hade jag ont i huvudet och så fortsatte det under hela dagen. Vid nio-tiden välte jag ut ett glas vatten på skrivbordet. Någon gång omkring 10 slog yrseln till. Den försökte jag bota med en dubbel macchiato. Vid 14 ungefär lackade mitt långtidsminne ur och gick hem. En timme senare gjorde jag detsamma. Huvudvärken och tunnelseendet bestämde sig för att slå följe men yrseln sitter nog kvar där på patentavdelningen och skapar oordning bland uppfinningarna.

Nu blir det vila och (troligtvis) Sex and the city.

Kommentera

