Tyvärr! Upptagen och för gammal!

Ursäkta, men jag tycker att du är mycket attraktiv och undrar om jag kan få ditt telefonnummer och kanske ta en fika någon dag?

Rubrikens tre sista ord borde jag lagt till i svaret till den mycket artige ynglingen som yttrade dessa ord till mig i eftermiddags. Han kan väl ha varit i gymnasieåldern ungefär. På väg därifrån skrockade jag lite småförtjust och ganska så fåfängt och mumlade ”Tok!”. Inte förrän nu inser jag att ja, med tanke på min reaktion är jag kanske för gammal för spontant smicker (eller practical jokes). Men jag är trots allt bara 28 och ett halvt. Och får fortfarande visa leg på systemet.

Lite senare, med en valnötsglass från Ahlgrens konfektyr i handen (jag utmanar laktosmagen), stod jag och betraktade den strida människoströmmen på gågatan. Jag tycker att det är mycket underhållande och intressant att se hur tonåringar i grupp klär sig, eftersom de alltid klär sig likadant, hela gruppen. Helt plötsligt gör det inte längre så mycket att man är 28 och ett halvt. Kan bestämma kläder själv.

One thought on “Tyvärr! Upptagen och för gammal!

Kommentera

