Lördag på cykeln

Ännu en perfekt lördag har avverkats. Fast denna gång slängde vi oss på cyklarna och begav oss i strålande solsken till Lomma, Alnarp och sen tillbaka hem, 3 trampade mil i med- och motvind.

I Lomma besökte vi mitt favoritmatställe: Fiskboden och dess makrilltallrik., med rökt makrill, nyskalade (tror jag) räkor, potatissallad och romsås (jag utmanar laktosmagen igen).

makrill

I Lomma var det som vanligt svårt att hitta till vattnet eftersom det ständigt byggs om där. Men oj vad fint det kommer att bli. Detta bryr sig dock inte fyren, svanen och Turning Torso om.

jag-o-turning-torso1

svan

Alnarps slott och botaniska trädgården var en lyckoinjektion för mig. Hur har jag inte varit medveten om detta paradis (nästan) precis om knuten tidigare?

magnolia

humla

rosa

Senare på kvällen blev det älgfärsbiffar med fullkornspasta, ruccola, lingonsylt. Ännu lite senare blev det nutella, fotbad och Sex & the City + Seinfeld. Nästan inget att klaga på.

(Alla bilder tagna av mig med Nikon D40, med kitobjektiv och macroteleobjektiv.)

2 thoughts on “Lördag på cykeln

  1. Oh vad härliga bilder! Hans sa att du tog massvis med bilder på er cykeltur 🙂 Det blev u riktigt fina bilder och bra motiv, har sett fram emot att se några bilder av dig! Hoppas du är nöjd med kameran, ni får komma förbi o byta min bakgrundsbild på datorn nån gång 😛

Kommentera

