Äntligen kan vi vara stolta över Sverige i Eurovision Song Contest

Just nu (kl 20:45): Dokumentär om Malena Ernman på TV. Snart semifinal i Eurovision. Om hon inte går vidare så bojkottar jag årets tävling. Jag lovar. Hon är fantastiskt duktig.

Sång är för mig lika viktigt som mat och sömn, och därför blir jag förbannad när tradiga och halvbra artister går vidare i musiktävlingar. Särskilt om det är en meningslös låt. I en genre jag inte har något till övers för. Rent subjektiva fördömelser alltså.

Imorgon imorgon ska jag hämta mitt nya objektiv på posten! Canon 50 mm 1.8. Jag har även slängt ut några krokar på en Canon 40D. Längtar!!!

2 thoughts on “Äntligen kan vi vara stolta över Sverige i Eurovision Song Contest

  1. Här är jag med på tåget, Malena E är bra, har hört henne flera gånger och tycker väldigt bra om melodin och rösten.

Kommentera

