Eurovision-twitter 5

Albanien: Balettkjol, grön dansande mask, och funderingar på hur stora husen är i Albanien. (Fråga mig inte varför.)

Kladdkaka istället för en låt… Lätt val.

Estland: Tja, fin, men jag är fortfarande distraherad av kladdkakan och värdparet.

Holland: Para Triple’n’Touch (några år för sent) med Bröderna Olsen i glitter med allt annat uppochner-tokigt man kommer på. Så har man kanske inte riktigt Hollands bidrag men nästan. Lite mer glitter, så kanske du är där.

Förlåt, men mannen i ”värdparet” får mig att klökas. Det här är inget swinger party, det här är en seriös musiktävling. Eller har jag zappat bort mig? Bortbeamad till en annan tidsperiod, till en dimension där man bär folkdräkter och peruker och inte verkar ta varandra på allvar.

Nå, vad har vi lärt oss idag? Borta bra men hemma bäst. Och att en bärande sångröst inte är obligatorisk för sångtävlingsvinst.

4 thoughts on “Eurovision-twitter 5

  1. Tack Stina för att jag slapp lyssna, dina kommentarer gör att jag också skulle satsat på kladdkakan. Ibland vill jag vara uppdaterad på dessa schlagers men jag orkar inte, det är för mycket annant och för lite musik som tilltalar mig. Jag tycker fortfarande bättre om att bara höra musiken om jag nu måste. Modevisning, nästan inga kläder alls eller gymnastikframträdande hör inte hemma här, detta är min alldeles personliga åsikt.

  2. Äntligen någon som verkar ha lagt märke till det estniska bidraget. Försökte desperat hitta någon på Bloggy som sett det men icke. Och jag hade inte lust att sätta på tv:n själv…

  3. tack, en googling på ”eurovison grön” fick mig att hitta din blogg och veta att det var albaniens låt jag avr ute efter 😀

Kommentera

