Sommarbloggledigt

Det har verkligen varit dåligt med inlägg den senaste tiden. Först berodde det på att jag blev av med min älsklingspryl kameran. Jag sörjde i en månad och köpte sen en ny. Som efter två veckor pajade. Ett slutarbyte senare var jag 2739 kr fattigare men ack så lycklig. Livet kunde återgå till det normala. Bloggen skulle skämmas bort med filosofiska grubblerier, häpnadsväckande gallerier och allt möjligt annat i samma pretto-stuk.

Men så kom bröllopsfotograferingen, som tog mycket tid att förbereda, mycket energi att våndas över, och nu, mycket tid att redigera.

Och så tog vi över en kolonilott som lockar oss att slita i vårt anletes svett, som jag har för mig att det så poetiskt brukar formuleras. Men den lockar oss även att lösa korsord i solhatt och ägna sig helhjärtat åt grilldieten hela sommaren. Eller att bara njuta av att känna gräset mellan tårna en hel timme. Vi lägenhetsmänniskor mitt i kullerstensstaden är inte bortskämda, icke. Allt är ett mirakel. Titta bara på denna morotsblast!

morotsblast

Hmm… Efter allt detta rantande hade jag tänkt komma fram till att bloggen inte ligger högst på prioriteringslistan just nu och så länge solen står högt. Så. Där kom det. Bloggandet om att blogga för lite. Klassiskt men stundtals ofrånkomligt.

Trevlig sommar!

9 thoughts on “Sommarbloggledigt

  1. Vad tråkigt med sommaruppehåll, fast jag förstår dig…
    Det är skönt att ägna sig åt andra saken och att bara slappa lite.(men det gör du säkert inte ändå)

    Så, ha nu ett bra ”sommarlov”.
    Ses till hösten.

    Kram
    Kristina

  2. Nu på sommaren är det nog många som bloggar mindre. Det finns så mycket annat som lockar. Som kolonilott. Trädgårdsarbete är så trevligt att hålla på med.

    • Tyvärr så köpte jag kameran begagnat utan att få originalkvittot. Så går det när man är snål. Men kameran plus objektiv plus väska och 4 GB minneskort för 5600 kr gick inte att ignorera… Så det känns som att det gick på ett ut, kostnadsmässigt.

  3. Sitter själv och förstör min sensor på 5D varenda gång jag ska våtrengöra den. Tror jag gör något fel. Helt plötsligt inser jag vad bra 40D är med sin automatiska rengöring. Väntar på nya svabbar igen.

    Jag har förresten bytt blogg till http://stilbild.nu/fotograf, så vill du fortfarande ha ett länkbyte där emellan?

    Mvh Peter

Kommentera

