Mer tävling :)

Är med i ytterligare en av Mettes tävlingar:

Mette vinn presentkort

Var med du också! 🙂

Idag har vi haft en härlig söndag: brunch på Lunds nation där scones kostar 15 kr och en smoothie likaså. Mycket gott för lite stålars. Ska nog återupptäcka studentlivets guldkanter i höst. Särskilt eftersom jag troligtvis måste hålla hårt i plånboken. Fast jag tror jag hoppar över de hysteriskt blöta för-, mellan- och efterfesterna som jag tröttnade på för flera år sedan. Fyller ju dessutom snart 29 år så jag skulle förmodligen känna mig lastgammal på nationernas uteställen.

Efter brunchen gick vi till botaniska trädgården och Lunds bästa plats: tropiska växthuset. Nu sitter jag och funderar på inköp av extern hårddisk. Hittade denna på Dustin home och ska nog införskaffa den snart. En terabyte känns faktiskt som ett långsiktigt måste.

Imorgon jobb!

2 thoughts on “Mer tävling :)

  1. En mycket bra investering! Jag är supernöjd med vår 1 tb som vi skaffade för ett knappt år sedan, och trots MYCKET fotograferande är den inte full än. =) Jag har dessutom investerat i back up från http://www.livedrive.com, vilket jag tycker känns som ännu mer väl använda pengar. Håller på att köra en första back up av mina bilder nu och det ska bli så himla skönt när de väl är på plats och säkerhetskopierade. Jag skäms nästan att säga det, men jag har faktiskt inte haft några reservkopior av någonting.. Håll tummarna att min hårddisk inte kraschar innan back up-en är genomförd! =)

    ps. Jag ringer dig imorgon! =) ds.

    • Gud ja, jag håller verkligen tummarna!! Nu har jag faktiskt börjat fundera på att köpa en WD Passport istället, för att slippa strömsladden. 500 GB klarar man sig nog på rätt länge också… Men har inte bestämt mig riktigt än. Veligt värre.
      Själv ”backuppar” jag på Flickr, som jag tror fungerar ganska bra. Inte särskilt dyrt och mycket lättanvänt.
      Hörs imorgon! Jag kommer hem från jobbet ungefär halv 6.

Kommentera

