Nya kittlingar i maggropen

Att lära sig nya saker är något av det roligaste som finns. Jag ska till exempel lära mig spela gitarr. Käraste sambon, som har hur många talanger som helst, ska lära mig att spela A moll, (jobbiga) G, bluestolvan samt en låt från 70-talet av (kanske) Lynard Skynard. Får se vad mina pianofingrar tycker om detta.

Idag upptäckte jag att jag tittat fel på klockan och räknat fel på timmarna tre dagar i rad. Inte så konstigt att dagarna på jobbet känns långa när jag jobbar nio timmar istället för åtta. Och jag som trodde att det bara berodde på att jag haft semester i tre långa härliga veckor. Jag har verkligen kopplat bort allt så jag har haft svårt att minnas både ett och annat.

Här får ni en bild från kanotturen som illustrerar ganska tydligt hur jag uppfattar mitt huvud efter semestern: stilla, spegelblankt och virvelfritt.

kanotspegel

One thought on “Nya kittlingar i maggropen

  1. Spegel, spegel…….. vad som är vackrast??? ja, efter alla dina bilder från Härjedalen så börjar man ju undra. Vi vet ju att det finns många vackra platser på vår jord, det gäller bara att se dem och konstigt nog är i bland ett kameraöga ett sätt att finna detta vackra. Genom kameran vaknar vårt seende och vi vill fånga det, och du gör det.

Kommentera

