Äppelmos av Filippa

Jag har haft en riktig hösthelg. Omgiven av färgglada träd och rönnbär mest hela tiden.

Rött

Det har varit härligt och jag har slappat med kameran och en bok (Jag skulle vara din hund … av Anneli Jordahl), som jag så sällan anser mig ha tid att göra. Boken köpte jag på bokmässan av Ellen Key-stiftelsen (tror jag den kallades) och skeppade till mamma gratis med DHL, som också fanns på mässan. DHL alltså, inte mamma. Så avslappnad har jag varit att jag kokat äppelmos på en bråkdel av Filippa-fallfrukten vi plockade i Småland. Det blev gott.

ÄppelklyvarenÄppelmos

Vi tror åtminstone det är Filippaäpplen som står i den småländska fruktträdgården där jag spenderat mången barndomstid. Så nostalgiskt blir det att jag blir tvungen att lägga in en bild på en rödhårig femåring som inte kunde sluta klättra i äppelträden.

Klättraren

3 thoughts on “Äppelmos av Filippa

Kommentera

