Fotokurs!

I’m sorry my English-speaking friends but I’m chicking out. It suffices with one challenge this year so I’ll switch to Swedish on the blog from now on. However, stay tuned, because I’ll post pictures every day and they are of course multilingual. =)

Sådärja, nu har jag en börda mindre på mina axlar. Inte för att de fräkniga smala bär på många många bördor, men det får räcka med att jag ska lägga upp bilder varje dag. Nu tänker jag gå tillbaka till mitt modersmål som jag naturligt nog är bättre på…

Idag startade min fotokurs som jag håller i vår! Det var jätteroligt att sätta igång och lära känna lite nytt folk och bara nörda loss på manuella inställningar, ISO-tal och raw-bilder. Vi började kl 10 med teorin, gick på thailunch (där jag fick en coca cola över tröjan men det gick bra), och fortsatte i det tropiska växthuset i Botan.Klockan 3 på eftermiddagen rundade vi av och drog oss hemåt.  Jag hade tänkt att vi skulle ta härliga vinterbilder, men solen uteblev och det var ju rätt skönt att njuta av lite tropisk värme som variation…

Jag gick mest omkring och pratade med kursdeltagarna, men några bilder hann jag knäppa.

4 thoughts on “Fotokurs!

  1. Jag gillar svart-vita bilder, gråskalan är otrolig. Det gröna ger ju lite mer syre och ”lite” längtan om en framtida vår.

    • Samma här, svart-vitt är väldigt fint. Gäller att hitta de bilder som det passar, för det gör det inte alltid tycker jag. Jag ska nog hänga i växthuset rätt mycket i vinter, för att komma ihåg hur värme känns mot huden. Jag gillar snön, men fasar för det stundande slasket…

  2. Tänk vad jag önskar att jag bodde i Sverige så att jag kunde gå Stinas fina fotokurs =) Jag följer i alla fall din blogg och du inspirerar mig till att gå ut och fotografera.
    Ha det bra

    • Vad du är snäll som säger så! Du hade varit sååå välkommen! Huvudtipset är ju faktiskt att knäppa många många bilder (och sedan granska dem för att utvecklas…) så det är bara att sätta igång! 🙂 Kram på dig!

Kommentera

