Vinterpromenad

Jag har fått i uppdrag att leta reda på ett antal bouppteckningar på landsarkivet och fotografera dem efter specifika anvisningar. Jag lyckades komma dit en gång, men sedan dess har arkivet motarbetat mig. Eller snarare: usla öppettider hos dem och förvirrande glömska hos mig i kombination har lett till att jag inte lyckats ta mig dit och in igen. Idag gick jag dit med gott mod och kameran + stativ i högsta hugg. Gått tidigare från jobbet, förberett mig noga. Rycker i dörren, ringer på klockan. Stängt.

Men jag fick en fin promenad i snön istället, och man får väl vara glad för det.

Tappat en vante? Artikel i Sydsvenskan.

Kinesisk sekvoja

Sekvojan igen.

Gäss i panorering

Där flyger de sin kos

One thought on “Vinterpromenad

Kommentera

