Bröllopsplanering

Den här helgen ägnar vi åt lek med katt och planering av bröllop. Idag har vi diskuterat klänning och busat med grässtrån. Och tittat på kvällens schlagerbidrag. Pauline och orsakillarna var bäst.

Vi är inte hemma så det blir för andra dagen i rad oredigerade bilder. Jag inser att under mitt 365-år kommer bilderna här på bloggen allt som oftast frångå vissa publiceringsprinciper jag har, dvs endast visa bilder jag känner mig någorlunda nöjd med, samt redigera dem. Å andra sidan kan det nog vara nyttigt att frångå principer då och då, och att inta en mer avslappnad inställning till bloggen. Inget ont som inte för något gott med sig.

3 thoughts on “Bröllopsplanering

  1. Bröllop minsann! Man kan nästan gissa vad det gemensamma efternamnet kommer att bli 🙂

    Ser att du tänker sy själv – det lär väl spara in 10,000. Rätt bra timpeng på det jobbet.

    Oredigerade blder är ett bra sätt att få en känsla för hur pressfotografer jobbar. Det krävs onekligen skicklighet för att få bra bilder direkt ur kameran.

    Och, just det, Pauline och Dogge var det ju som var bäst 😀

  2. Tre rätt och två fel! 🙂

    Rätt 1. Ja, nu blir det oredigerat ett tag. Har skämt bort mig tillräckligt länge med bildredigering och blivit lite lat på kuppen, det kan jag erkänna. Inte så bra, men det ska bli roligt attlära känna min kamera och objektiven på riktigt.

    Rätt 2. Pauline var bäst! Härlig röst, grym närvaro och glimten i ögat. En nykter Amy Winehouse.

    Fel 1. Antar att du syftar på Bloom? Nope, inget nyskapande här inte. Det blir bara ett efternamn som går vinnande ur striden (även om det andra säkert kommer att få åka med på en sidovagn…).

    Fel 2. Jag tänker inte sy min klänning själv, men däremot har jag anlitat en vän till min mamma att dra detta tunga lass. Det är en väldigt komplicerad klänning och vi håller paniken stången genom att jag införskaffar mig en backup-klänning. Men du har rätt i att här kommer det att sparas pengar…!

    Fel 3. Dogge var INTE bäst, utan snarare sämst helt enkelt. Gördel, lila skjorta och låtsas-hiphop? No thanks, I’m not a hipper hopper, no I ain’t.

Kommentera

