Min kroppskarta

Nyupptäckta bloggen Bad Glamour skriver om våra beautiful imperfections och menar att de är något vi ska vara stolta över istället för att försöka gömma undan. Vad vi än har för tokiga kroppsliga pinsamheter så är de våra egna och berättar historien om oss själva. Se dina ”imperfektioner” som en minneskarta, klippbok eller nostalgialbum istället – som en del av din unika fantastiska historia!

Precis som Vanessa tänkte jag här lista mina imperfektioner. Dessa är lika mycket JAG som alla mina andra egenskaper, vare sig jag vill det eller ej …

Min kroppskarta

Utstående öron: Larsson-arv i rakt nedåtstigande led från min kära morfar och morfars far. Ett gemensamt drag bland ett flertal av mina släktingar.

 

Hål i vänstra örat: ett extra hål som jag tvunget skulle ha när jag gick i gymnasiet, skulle väl vara tufft, typ. Nu har jag aldrig något där eftersom inget passar ihop med mina andra örhängen, så hålet är mest fult och varar tyvärr en del…

Operationsärr över halsen: vittnar om att jag 18 år gammal fick operera bort sköldkörteln pga begynnande cancertumör, vilket ät ett annat ”släktdrag” eftersom sjukdomen Sipples är ärftlig. Detta kunde mina förfäder dö av men från 60-talet och framåt har de minutiös koll på oss med felaktig RET-gen.

Fräknar på ”blottade” områden: det vill säga, överallt förutom där man brukar ha kläder när man befinner sig på en golfbana. Fruktansvärd golfbränna som aldrig blivit korrigerad eftersom jag aldrig gått in för att sola resten av kroppen. Å andra sidan var jag ett tag grym med sandwedgen, slog ner mig till 14 en sommar för längesen.

Kejsarsnitt: efter Emmys födelse i höstas. På en kvart fick jag en dotter och hela operationsteamet var helt fantastiskt på att skära och sy ihop.

Ärr på höger knä: efter flertalet misslyckade rakningar i tonåren.

Torra fötter: även dom ett arv, men jag ska inte säga från vem…

Bulor på fötterna: precis nedanför, bedvid stortårna. Min farmor uttryckte en gång en önskan att jag aldrig skulle få likadana fötter som hon. Men se det fick jag ändå. (Om än inte riktigt lika stora bulor som hon, men vem vet vad framtiden har i sitt sköte…)

2 thoughts on “Min kroppskarta

Kommentera

