Stängt för säsongen?

Sydsvenskan, som har en generös syn på fotografiets vikt i nyhetssammanhang, publicerade häromdagen ett bildreportage om sommarens nu stängda attraktioner. Här kommer mitt bidrag.

image

Man kan undra om inte också bloggen stängts för säsongen med tanke på inläggstorkan som råder här. Med en ettåring i familjen räcker tyvärr inte tiden till alls.

Trots att det egentligen är nu jag bäst skulle behöva bloggen, att lufta mina tankar, allt filosoferande, mina existentiella funderingar som föräldraskapet särskilt ger upphov till. Jag har ett virrvarr i hjärnan (och hjärtat) som behöver redas ut.

Att skriva har alltid hjälpt mig att komma till insikt. Tystnad krävs för att kunna avsluta tankegångar. Vad händer med mitt intellekt om insikterna inte får ta sig uttryck och tankarna inte får vingar?

Det kanske stannar upp, krymper, ignoreras – flyter tjockt som betonglera. Eller ligger det bara på vänt, tålmodigt avvaktande frisk luft? Intakt om än för tillfället oanvänt?

Förhoppningsvis. Om jag har tur. Kanske väntar även mina tankar på mig, kanske är de mina ändå, trots att jag temporärt vänder dem ryggen.

2 thoughts on “Stängt för säsongen?

  1. En sådan talande bild – inte minst för Din situation just nu! Det som har den allra starkaste färgen just nu är faktiskt den blåa gungan – den flyger dessutom högt upp. Nu, när jorden och alla växterna passar på att vila kan just den sidan få vila för Dig också. Nu är det lilla Emmy som får ta riktigt stor plats i ert liv! Ingen risk för cementtorka här! Det är nog bara så, att ”varje Tid tar sin tid och plats” även i sinnet – nu har ni detta lilla Under Emmy som bara är och får ta nästan all plats – så fin hon är! All Lycka till!

    • Tack Monica för dina kloka ord! Visst har du rätt, vi är inne i ett nytt tidevarv nu – Emmys tidevarv. Det är bara gammal ovana som stressar mig stundtals. Jag ska återgå till din kommentar nästa gång jag tvivlar. ❤

Kommentera

