Somna utan gråt-experimentet

”Låt henne skrika några nätter så lär hon sig sova ensam, hela natten.” ”Det går inte att lära barn sova utan att de skriker.” ”Tre jobbiga nätter, så kan hon sova sen.”

Råden till oss sömnbristsdimmiga föräldrar är många och inte alltid särskilt bra. Att låta mitt barn skrika sig till sömns är för mig helt uteslutet, men enligt många, inklusive BVC, är det den enda lösningen på problemet. Jag, liksom Elizabeth Pantley som har skrivit boken Somna utan gråt, vägrar tro det.

Jag har precis köpt boken och tänker sätta allt hopp till den. Målet är att få tillbaka min sömn, och få Emmy att sova bättre, och resan dit tänkte jag redogöra för här. Följ mig gärna och se om det är något även för din lilla familj!

image

Kommentera

