Nu gäller det

Om jag inte hade varit så trött hade jag hunnit uppdatera bloggen med ett inlägg med rubriken Lugnet före stormen. I slutet av Somna utan gråt finns det några förslag för desperata läsare att ta till när inget funkar. Jag tänkte satsa på en av dem innan vi ens börjat: lägg ner allt annat än att försöka få så mycket sömn som möjligt.

Förra veckan var vi på Teneriffa och fick en riktig energikick tillsammans med hela tjocka släkten. Fyra nätter av sju sov vi jämförelsevis jättebra, med bara tre nattamningar.

Men nu är sömnsmekmånaden över. Efter en rekorddålig natt känner jag att vi nått gränsen för vad vi klarar så inatt gäller det.

Mitt hjärta blöder men när man blir helt knäckt av att Emmys nya skor inte går på och hatar snön för att det inte finns någon ork att leka med Emmy i snön … Ja, då finns det liksom inga alternativ.

Kommentera

